TUXAS

Presentaties over Experience en optimalisatie

Exclusive insights, innovation spotlights and expert perspectives shaping the future of CX.

Presentaties over Experience Optimalisatie

Data gedreven testen verhoogt de conversie én het rendement


Presentatie · November 18, 2024 · Auteur: Tim Thijsse ·
Digital Marketing Trend Event 2024


Data-gedreven performance marketing begint vaak met A/B-testen, waarbij verschillende versies van content en functionaliteiten worden vergeleken om te zien welke beter presteert. In de beginfase kunnen bedrijven eenvoudig starten met A/B-testen via tools zoals Google Tag Manager, wat een laagdrempelige manier is om optimalisatie te ontdekken. Naarmate de optimalisatie volwassenheid toeneemt, worden geavanceerdere technologieën ingezet, waarbij meerdere tests tegelijkertijd kunnen worden uitgevoerd. In de meest volwassen fase verschuift de focus naar customer experience-testing, waarbij diepere inzichten worden verkregen in hoe gebruikers de totale ervaring met een merk of product beleven. Dit zorgt voor duurzame optimalisatie en verhoogde klanttevredenheid. Tim neemt je mee in de verschillende volwassenheidsfasen in optimalisatie en trends aan de hand van praktische voorbeelden, cases en geeft inzicht in het mogelijke extra rendement.

Het CX-Tijdperk


Presentatie · November 17, 2023 · Auteur: Tim Thijsse · Event: Digital Deep Dive 2023


Terwijl het digitale tijdperk blijft zorgen voor veranderingen in klantbehoeften en organisatorische mogelijkheden, vindt de CX-functie een nieuwe rol in alle bedrijven. Gedreven door inzichten in klantgegevens is CX in 2023 niet langer een gokspel - de data die het bevat biedt zichtbaarheid en reikwijdte die het potentieel heeft om de visie van een heel bedrijf aan te sturen. Dit vereist echter wendbaar management, culturele verandering en financiële investeringen tegen de achtergrond van steeds wispelturigere klanten en arbeidstekorten. Het vereist ook een begrip dat vooruitgang en innovatie in CX worden gedreven door klantvraag, waaraan de organisatiestrategie moet voldoen. Dit creëert een gevoel van urgentie voor CX-leiders nu nieuwe digitale CX-capaciteiten standaard klantverwachtingen worden.

Van gegevens naar gecentraliseerde klantinzichten


Presentatie · April 17, 2023 · Auteur: Tim Thijsse ·
Event:
Digital Deep Dive 2023


Je zult zien hoe een gecentraliseerde klantgegevensstrategie de klantbetrokkenheid vergroot, churn vermindert en de klantenwervingkosten verlaagt. Begrijp hoe je de time-to-market kunt verkorten, een leercultuur kunt creëren en hoe AI LLM de fte-efficiëntie en kwaliteit beïnvloedt. Leer risico's en kansen te identificeren in je communicatie en rapportage van gegevens. Output: - Je gaat weg met een aanpak om de ROI van je klantbeleving te berekenen - Je begijpt hoe je AI kan inzetten voor het monitoren van je klantbeleving en het te vertalen naar 'actionable insights' - Begrijp hoe centreren van kennis met een inzichtenplatform houvast is voor duurzame kennis binnen de organisatie

Testen zonder cookies


Presentatie · April 17, 2024 · Auteur: Tim Thijsse ·
Event:
Privacy First Digital Marketing Event 2024


Conversie-optimalisatie en A/B-testen zonder cookies vormen een uitdaging in het huidige privacybewuste digitale landschap. In deze context zijn privacyvriendelijke methoden essentieel. Marketeers kunnen zich richten op het verzamelen van first-party data via expliciete toestemming, waarbij transparante communicatie met gebruikers cruciaal is. Dit omvat het gebruik van cookievrije technologieën zoals server-side tracking en fingerprinting.Uitdagingen doen zich voor in de beperkte mogelijkheden voor het volgen van individueel gedrag, waardoor het meten van de effectiviteit van A/B-tests complexer wordt. Het behouden van nauwkeurigheid en betrouwbaarheid bij het evalueren verschillende varianten is een continue strijd. Het is van belang om te focussen op privacy-by-design principes en creatieve benaderingen te ontwikkelen om conversie-optimalisatie te handhaven zonder afhankelijk te zijn van traditionele cookie-gebaseerde trackingmethoden.

Datagestuurde technologie toepassing in je organisatie


Presentatie · April 11, 2023 · Auteur: Tim Thijsse ·
Event:
Marketing Trend Event 2023


Data en technologie zijn onmisbaar in een sterk digitaliserende wereld. Met een groeiend aantal mogelijkheden in de technologische toepassing van AI en meer eigen data, biedt dit kansen voor bedrijven om processen nog efficiënter en creatiever uit te voeren. Bijvoorbeeld het het uniformeren van kwalitatieve en kwantitatieve informatie, het creëren van ‘Actionable insights’ of het instellen van regelgestuurde automatiserering als marketeer. De techreuzen domineren voor nu nog de markt, maar de toepasbaarheid van AI wordt steeds toegankelijker. Hoe zorg je er nu voor dat deze data gestuurde technologie gebruikt wordt binnen je organisatie?