TUXAS

Artikelen over Experience en optimalisatie

Exclusive insights, innovation spotlights and expert perspectives shaping the future of CX.

6 artikelen

117k views

3 artikelen

345 views

2 artikelen

23.3k views

16 artikelen

48.2k views

Artikelen over Experience Optimalisatie

Hoe bouw je een KPI structuur of ‘Goaltree’ om bedrijfsdoelen te beïnvloeden met optimalisatie?

Artikel · Jan 17, 2025 · Auteur: Tim Thijsse


De klantervaring (CX) is een cruciale factor geworden voor bedrijven die willen groeien en succesvol willen blijven op de lange termijn. Naarmate bedrijven de essentiële rol van CX in klantbehoud en merkloyaliteit steeds meer erkennen, is de vraag naar effectieve Key Performance Indicators (KPI's) om deze ervaringen te meten en te verbeteren exponentieel gegroeid. Het integreren van de juiste CX KPI's in de incentive- of bonusstructuur van organisaties kan je CX-programma exponentieel stimuleren.

Nieuwe website? Zo voorkom je conversieverlies bij de overgang

Emerce · Dec 12, 2024 · Auteur: Tim Thijsse


Een volledige herontwerp van een website of migratie naar een nieuw platform kan kansen bieden voor verbeterde functionaliteit en esthetiek, maar het brengt ook significante risico’s voor conversies met zich mee. Dit komt vooral doordat klanten gewend zijn aan de bestaande structuur en functionaliteiten van de website.

Hoe Conversational AI interne kennisdeling en strategische beslissingen faciliteert

Emerce · Oct 29, 2024 · Auteur: Tim Thijsse


De opkomst van Conversational AI is inmiddels een realiteit die organisaties transformeert. Het gebruik van AI-gestuurde chatbots en geavanceerde analysemodellen zorgt voor grote vooruitgang in zowel interne als externe communicatie.

Calculating the ROI of customer audiences

CustomerThink.com · Mar 24, 2024 · Auteur: Tim Thijsse


In dit artikel duiken we dieper in de waarde van klanttypen of -segmenten, en richten we ons op hoe het identificeren en koesteren van de meest waardevolle klantsegmenten de omzet aanzienlijk kan beïnvloeden. Door het analyseren van statistieken zoals Customer Lifetime Value (CLV) en Net Revenue Retention (NRR), kunnen bedrijven vaststellen welke klanttypen - zoals ingelogde gebruikers of terugkerende kopers - het meest bijdragen aan hun winst. [Engels artikel]

Klanttevredenheid centraal: hoe je je voorbereidt op de transitie van CRO naar CXO

Artikel · Emerce · Jun 21, 2023 · Auteur: Tim Thijsse


CRO is een optimalisatiemethode die zich richt op de verkoopstrategie. CXO, daarentegen, draait om het optimaliseren van de ‘customer experience’. Voor het omschakelen naar klanttevredenheid als centraal element moet je je bronnen daarvoor inventariseren, vervolgens inzicht op basis van data genereren en daarna ontdekken waar AI je kan helpen.

Persbericht: Heineken Experience plukt vruchten van CXO

Persbericht · MarketingFacts · Jul 4, 2023


‘We zijn veel beter gaan luisteren naar onze gasten’, vertelt Ricardo Acuña Martín in de voormalige brouwerij. ‘Samen met OrangeValley hebben we gezocht naar manieren om hun wensen te koppelen aan onze bedrijfsdoelen. CRO werd CXO. Daar plukken we nu de vruchten van.’

Hoe je bedrijfsvisie en klantervaring op één lijn kan brengen voor een succesvolle CX

Artikel · Aug 30, 2023 · Auteur: Tim Thijsse


Het is een bekend scenario: veel bedrijven roepen trots dat ze naar klanten luisteren en een optimale klantervaring beloven. Ze investeren in branding die klantgerichte waarden uitdraagt, lanceren marketingcampagnes die hun toewijding aan klanttevredenheid benadrukken en beloven publiekelijk de klant op de eerste plaats te zetten. Vaak is er echter een grote kloof tussen deze verheven visies en de praktische realiteit van hoe deze bedrijven opereren.

Bruggen bouwen tussen teams door data centreren en OKR's

Artikel · Aug 30, 2023 · Auteur: Tim Thijsse


Ben je benieuwd hoe marketeers succesvol kunnen samenwerken met data en hun strategieën naar een hoger niveau kunnen tillen? Lees over het belang van een "single source of truth", het monitoren van blinde vlekken en het benutten van first-party data. Ontdek manieren om de samenwerking tussen teams te verbeteren en weloverwogen, datagestuurde beslissingen te nemen. Duik in het volledige artikel voor waardevolle inzichten, praktische meetbare OKR's en tips om je marketinginspanningen te versterken.

Productteams kennis laten maken met experimenteren en valideren met gedecentraliseerde CRO

Artikel · Januari 2, 2022 · Auteur: Tim Thijsse


In eerste instantie is een CRO-specialist een grote aanwinst voor een productteam. Maar van een scrumteam dat ontwikkelt naar een team dat ux en cro volledig omarmt, is een groot verschil. In deze tweedelige blog leg ik uit hoe bedrijven hun ux-strategieën kunnen veranderen van een A-team dat experimenteert naar een hele roedel van experimenteerders!

Laat je bezoekers converteren met realtime data

Online Dialogue · Mar 1, 2018


Er bestaan heel veel verschillende soorten toepassingen van realtime data, maar helaas voegen ze niet altijd evenveel waarde toe. Toch kan realtime data, wanneer deze goed geïmplementeerd wordt, zeker je conversies doen stijgen.

De juiste informatie en functionaliteiten op een PLP

Artikel · Jun 21, 2019 · Auteur: Tim Thijsse


Elke type product heeft verschillende eigenschappen en prioriteiten. We hebben 4 producttypen binnen verschillende branches vergeleken om zo duidelijke verschillen aan te tonen in prioriteit van informatie.
Hieronder vallen ook de drie best lopende branches in de Nederlandse markt. Het gaat om de branches kleding, reizen en tickets, huishoudelijke artikelen en soft- en hardware.

Meer artikelen