Blogs

Dynamische content voor een terugkerende gebruiker

Hoe vaak koop je een broek, gadget of cadeau al meteen bij de eerste keer dat je het product ergens in een webshop ziet? Grote kans dat je nog een tweede keer terugkomt, omdat je bijvoorbeeld moet overleggen of nog even verder wilt kijken. Als webshophouder krijg je dus vaak een tweede kans om je bezoeker alsnog te laten converteren. Een van de manieren waarop je dat kunt bereiken, is met dynamische productlijsten. In dit blog leg ik je uit hoe dat werkt tijdens een tweede websitebezoek.

Maak van je webshopbezoekers ware shopaholics! Dit is de formule

Productlijsten zijn bestemd voor het verkopen van aanvullende producten, gebaseerd op reeds bezochte pagina's of bekeken producten op een website. Zie het als het pakje kauwgom bij de kassa dat je op het laatste moment op de kassaband legt, voordat je jouw boodschappen afrekent. Er zijn verschillende soorten productlijsten, passend bij verschillende soorten producten en type websitebezoekers, maar wanneer presenteer je welke lijst?

Waarom micro's mega zijn

Microcopy, micro-animation, micro-interaction. Deze vorm van content kan dat laatste zetje zijn dat je bezoeker nodig heeft om jouw website te bezoeken, een aankoop te doen of informatie aan te vragen. Wat kan het betekenen voor jouw conversieratio?

Voice commands, de toekomst of een vervlogen droom?

Terwijl praten tegen de computer vroeger alleen in science fiction films kon, maakt het tegenwoordig steeds meer onderdeel uit van onze realiteit. Voice commands aan ons mobile device geven, daar kijken we vandaag de dag niet echt heel raar van op. Het begon ooit als 'voice dialling' bij autobestuurders, die in de file stonden of voor een stoplicht aan het wachten waren. Nu wordt voice command volop gepromoot door elektronicabedrijven als Apple. Siri (virtuele assistent van Apple) is voor apple niet meer weg te denken. Alle 'easter eggs' (verborgen boodschapjes/grappen) zijn vast al een keer ingesproken. Probeer maar eens "knock knock" en "What's your favorite color?". De mogelijkheden gaan tegenwoordig verder dan je mobile device, maar is dat nu al nodig?

Meer weten?

Stuur je vraag per e-mail of bel naar

06 5197 1279

LinkedIn van Tim Thijsse Twitter van Tim Thijsse
Google Analytics Axure Hotjar Visual Website Optimizer
Google+
TUXAS | Polsehof 36 | 668jb | Bemmel | KvK 69656207 | 0651971279 | email