UX blogs

De ideale productoverzichtspagina - Deel 4: Ontwerpen op basis van branding en doelgroep

26 maart 2019

Is je bedrijf gericht op kortingen en aanbiedingen zoals de Mediamarkt of de HEMA? Dan is het slim gebruik te maken van duidelijke prijzen. Verkoop je kleding in een wat duurder segment? Dan zullen deze prijzen minder prominent in beeld zijn. Er is een bepaald patroon te herkennen bij de verschillende merken die producten in dezelfde categorie aanbieden, maar toch kan er onderling nog veel verschil zijn.

De ideale productoverzichtspagina - Deel 3: De juiste inhoud bij het juiste product

25 maart 2019

Elke online product toont verschillende eigenschappen en prioriteiten op de overzichtspagina. Lees meer over verschillende producttypen en de duidelijke verschillen in prioriteit van informatie.

De ideale productoverzichtspagina - Deel 2: De juiste benadering van je doelgroep

22 maart 2019

Een goede productpagina is van levensbelang. Daarom moet niet alleen gekeken worden naar de presentatie van producten, maar ook naar de doelgroep. Het gaat om de juiste verhouding tussen Usability design, User Experience Design en Persuasive design.

De ideale productoverzichtspagina - Deel 1: Product list or grid

20 maart 2019

Stel, je bent op zoek naar een digitale camera. Je gaat verschillende websites af en bekijkt het aanbod. Welke camera’s hebben een wifiverbinding? Wat is de kwaliteit van de lens? In één overzicht wil je zien waar je aan toe bent, de zoektocht duurt immers al lang genoeg. Uiteindelijk bestel je de camera bij die ene webshop die betrouwbaarheid uitstraalt en je er zeker van bent dat je krijgt wat je ziet.

Self Efficacy: vergroot het zelfvertrouwen van bezoekers voor meer conversie

4 december 2018

Enactive mastery laat websitegebruikers succes ervaren om hen te motiveren en meer vertrouwen te geven bij het afronden van processen. Denk hierbij aan producten kopen, filmtickets bestellen en kappersafspraken maken. Dit soort zelfvertrouwen heet ook wel self-efficacy. In dit artikel lees je over de mogelijkheden van enactive mastery, hoe je het toepast en wat voor effect het heeft op het gedrag van je bezoekers.

De complexiteit van een succesvolle User Experience

18 augustus 2018

Als mensen zien hoeveel geld, tijd en energie er in een website gestoken wordt, schrikken ze vaak wanneer dit wordt uitgedrukt in cijfers. Maar als je doorhebt op welke manier jouw site kan inspelen op de vraag van je bezoekers, dan weet je waarvoor je het doet. Met name de e-commerce sector is afhankelijk van de online interactie van de bezoekers met hun site. De kwaliteit van deze interactie is verantwoordelijk voor het succes van de organisatie in zijn geheel.

Laat je bezoekers converteren met realtime data

13 maart 2018

Heb je wel eens een kledingwebsite gezien waarop vermeld staat hoeveel bezoekers de pagina heeft? En vond je deze informatie nuttig? Of een website die vermeldt dat de medewerker direct beschikbaar is voor de chat? Er bestaan heel veel verschillende soorten toepassingen van realtime data, maar helaas voegen ze niet altijd evenveel waarde toe. Toch kan realtime data, wanneer deze goed geïmplementeerd wordt, zeker je conversies doen stijgen.

Dynamische content voor een terugkerende gebruiker

10 oktober 2016

Hoe vaak koop je een broek, gadget of cadeau al meteen bij de eerste keer dat je het product ergens in een webshop ziet? Grote kans dat je nog een tweede keer terugkomt, omdat je bijvoorbeeld moet overleggen of nog even verder wilt kijken. Als webshophouder krijg je dus vaak een tweede kans om je bezoeker alsnog te laten converteren. Een van de manieren waarop je dat kunt bereiken, is met dynamische productlijsten. In dit blog leg ik je uit hoe dat werkt tijdens een tweede websitebezoek.

Maak van je webshopbezoekers ware shopaholics! Dit is de formule

27 januari 2016

Productlijsten zijn bestemd voor het verkopen van aanvullende producten, gebaseerd op reeds bezochte pagina's of bekeken producten op een website. Zie het als het pakje kauwgom bij de kassa dat je op het laatste moment op de kassaband legt, voordat je jouw boodschappen afrekent. Er zijn verschillende soorten productlijsten, passend bij verschillende soorten producten en type websitebezoekers, maar wanneer presenteer je welke lijst?

Waarom micro's mega zijn

10 januari 2016

Microcopy, micro-animation, micro-interaction. Deze vorm van content kan dat laatste zetje zijn dat je bezoeker nodig heeft om jouw website te bezoeken, een aankoop te doen of informatie aan te vragen. Wat kan het betekenen voor jouw conversieratio?

Voice commands, de toekomst of een vervlogen droom?

Terwijl praten tegen de computer vroeger alleen in science fiction films kon, maakt het tegenwoordig steeds meer onderdeel uit van onze realiteit. Voice commands aan ons mobile device geven, daar kijken we vandaag de dag niet echt heel raar van op. Het begon ooit als 'voice dialling' bij autobestuurders, die in de file stonden of voor een stoplicht aan het wachten waren. Nu wordt voice command volop gepromoot door elektronicabedrijven als Apple. Siri (virtuele assistent van Apple) is voor apple niet meer weg te denken. Alle 'easter eggs' (verborgen boodschapjes/grappen) zijn vast al een keer ingesproken. Probeer maar eens "knock knock" en "What's your favorite color?". De mogelijkheden gaan tegenwoordig verder dan je mobile device, maar is dat nu al nodig?

Meer weten?

Stuur je vraag per e-mail of bel naar

06 5197 1279

LinkedIn van Tim Thijsse Twitter van Tim Thijsse
Google Analytics Axure Hotjar Visual Website Optimizer
Google+
TUXAS | Polsehof 36 | 6681jb | Bemmel | KvK 69656207 | 0651971279 | email